Scroll to Top

To Top

Featured Projects

Svenska Bil – Varumärkesplattform / Reklamkoncept – “För Varje Resa”. Svenska Bil – Varumärkesplattform / Reklamkoncept – “För Varje Resa”.

Svenska Bil – Varumärkesplattform / Reklamkoncept – “För Varje Resa”.

Söndag förmiddag 11.32. Jag och sonen sätter oss i bilen och kör västerut. Lämnar storstaden bakom oss. Snart breder jordbrukslandskapet ut sig, då och då med avbrott för en pampig allé eller Mälarens vatten. En knapp mil efter Drottningholm tar vi av mot Färentuna och det känns som om vi kommit in i en annan tid. Lite lugnare, lite behagligare. Solen skiner, lacken glänser och jag slås av frihetskänslan. Varför gör man inte de här utflykterna oftare? Vilket är ditt favoritresmål runt Stockholm?

Utmaningen var stor. 80% av Svenska Bils försäljning försvann och ett bilmärke, Saab, ersattes med tretton bilmärken mindre populära från olika länder.

Idéen med konceptet För Varje Resa var väldigt uppskattat, både av Svenska Bils markandsavdelning och av dess kunder. Vi ville visa på kundnyttan med att ha bil och i o m att butikerna fanns lokalt så skedde all marknadsföring och reklam i anslutning till butikerna i Storstockholm.

 

Stortavlor liggande Stortavlor liggande2

Svenska bil bilguiden2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Svenska Bil firade 40 år så vi fick i uppdrag att göra en jubileumslogotype som dom kunde ha i annonsmaterial och i butik.

 

40-ars-logo

 

Här nedan kan du se hur vi tänkte denna gång vi formagav en logotype. Vi började med att sätta ihop allt som kunden ville ha med i logon med kundens befintliga typsnitt. Sedan började vi undersöka vilka stila och fonter som var populära i Sverige för exakt 40 år sedan. Till slut tog vi stark inspiration ifrån vad Svenska Bil började med att sälja. Och logon här ovanför blev resultatet.

40-ars-logo-skiss-med-bil

 

Submit a Comment